Spotřeba nafty Citroen Xantia 2.0HDi 80kw

2 komentáře

tankono nafta

Poslední aktualizace proběhla 1. 9. 2020 uživatelem admin

Níže najdete tabulku spotřeby nafty vozu Citroen Xantia 2.0HDi 80kw r. v. 2000 s nájezdem cca 320000km.

Po více než roce co mám každý den po cestě benzinovou stanici Tank ONO jsem se rozhodl, že ji vyzkouším i vzhledem k cenám, které jsou většinou nižší minimálně o 1,50,-Kč na litr nafty.

Používaná aditiva do nafty

Vždy jsem byl zvyklý používat aditiva do nafty jak v létě tak i v zimě, dříve jsem používal VIF, ale před několika lety jsem přešel na aditiva od belgického výrobce Xenum DIESEL MULTI CONDITIONER a jeho zimní variantu Xenum X-TREME WINTER DIESEL. Tato aditiva se mi osvědčila u více motorů HDi, kdy se dokonce snížily korekce vstřikovačů i když motor dříve jezdil právě s VIFem. Pokud používáte aditiva do nafty, rozhodně doporučuji vyzkoušet.

Rozhodně se nesnažím jezdit na spotřebu jen ji sleduji. Pokaždé tankuji do plné nádrže a po vypnutí pistole dotankovávám +- 1l nafty na celou částku.


Tabulka spotřeby motorové nafty

Spotřeba nafty v tabulce vždy odpovídá předešlému tankování, např. 11. 4. 2019 jsem natankoval první nádrž na TankONO, ale spálená nafta byla z EUROOIL, tedy spotřeba nafty EUROOIL byla 5,85l/100km.

Datum Množství (l) Ujeto (km) Nafta Aditivum Poznámka Foto Spotřeba (l/ 100km)
1. 22. 3. 2019 59,21 973,7 OPTIMAL bez BIO DIESEL MULTI CONDITIONER 6,08
2. 11. 4. 2019 54,52 931,5 TankONO DIESEL +MULTI CONDITIONER 5,85
3. 3. 5. 2019 42,62 691,7 TankONO DIESEL MULTI CONDITIONER 6,16
4. 14. 6. 2019 55,37 878,7 TankONO DIESEL MULTI CONDITIONER 6,30
5. 12. 7. 2019 55,36 924,2 TankONO DIESEL MULTI CONDITIONER 5,97
6. 25. 7. 2019 54,24 910,9 TankONO DIESEL MULTI CONDITIONER 5,95
7. 16. 8. 2019 44,75 741,6 TankONO

Diesel+aditiv

bez 6,03
8. 9. 9. 2019 53,52 866,9 TankONO

Diesel+aditiv

DIESEL MULTI CONDITIONER 6,17
9. 4. 10. 2019 49,84 862,1 TankONO DIESEL MULTI CONDITIONER bez dálnice 5,78
10. 18. 10. 2019 50,34 774,5 TankONO DIESEL MULTI CONDITIONER dálnice + těžká noha 6,50
11. 8. 11. 2019 49,24 786,4 TankONO

Diesel+aditiv

bez dálnice + hory 6,26
12. 27. 11. 2019 45,15 763,4 TankONO X-TREME WINTER DIESEL 5,95
13. 19. 12. 2019 54,43 844,8 TankONO

Diesel+aditiv

bez 6,44
14. 17. 1. 2020 36,48 573,7 OPTIMAL bez BIO bez pro změnu EUROOIL 6,36
15. 23. 1. 2020 40,9 622,8 OPTIMAL bez BIO bez převážně dálnice 6,56
16. 7. 2. 2020 44,74 684,2 OPTIMAL bez BIO DIESEL MULTI CONDITIONER 6,54
17. 28. 2. 2020 51,90 800,4 TankONO

Diesel+aditiv

DIESEL MULTI CONDITIONER 6,48
18. 20. 3. 2020 33,27 528 TankONO

Diesel+aditiv

DIESEL MULTI CONDITIONER 6,3
19. 20. 4. 2020 37,15 598,6 TankONO

Diesel+aditiv

DIESEL MULTI CONDITIONER 6,2
20. 21. 5. 2020 55,32 864,7 TankONO

Diesel+aditiv

bez 6,4
21. 10. 6. 2020 52,21 903,5 OPTIMAL bez BIO čistič vstřiků 5,78
22. 23. 7. 2020 49,07 807,2 OPTIMAL bez BIO bez 6,08
23. 10. 8. 2020 56,94 940,7 EKONA bez BIO nová č. s. 6,05
24. 28 .8. 2020 48,96 819,6 EKONA bez BIO 5,97
PRŮMĚRNÁ SPOTŘEBA L/ 100KM 6,17

Palivový filtr a nafta TankONO

Níže můžete vidět fotky pořízené po výměně palivového filtru, který přefiltroval přes 500l nafty natankované jen a pouze na benzinové stanici Tank ONO většinou v kombinaci s aditivem.

U TankONO tankuji převážně pokud je rozdíl mezi ONO a Eurooil alespoň 2,-Kč na litr nafty, pokud je rozdíl menší, úspora je minimální a volím radějí Eurooil bez biosložky.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Jan
Jan
1 měsíc před

Blogere díky. Já jsem podobný magor. Mám VW T4 r.v. 2002 najeto cca 700.000 km , po gnerálce motoru. Testuji také cca 2 roky. Jezdím trasu Písek Tábor , což je zhruba 100 km . Extra adetiva nepoužívám . Zajímá mě jako každého spotřeba , výkon a hlučnost ( u starého diesla důležtá nebo ohluchnete ) dodávky. U každé pumpy z jedné pumpy beru vždy 3 krát .

Výsledky na 100 km :

Tank Ono Podolí , cena cca 24,50kč … spotřeba 7.7 litru suvereně nejnižší , auto ale moc netahne . Optimalní rychlost vůči snesitelné hlučnosti cca 80 km / hod

EuroOil Optimal Písek Hřebčinec diesel cenna cca 27,.2 kč … spotřeba 8,2 litru otimální rychlost vůči nesitelné hlučnoti 90 km / hod . Auto oproti tankování na Onu jede . Rychleji jde do otáček.

Shell Diesel Tábor , výkendová akce 26,9 kč .. spotřeba 7,9 litru auto má pdobné vlastnosti jako u tankování na Eurooilu . Snesitelná hlečnost vůči rychlosti je 94 km / hod

Shell Písek v– Power nitro plus cena 30 ,9 kč – auto sice jede , ale více méně stejně jako na neprémiové palivo od Shellu . Spotřeba však těsně pod 9 litry , jednoznačně zklamání. Snesitelná hlučnost vůči rychlosti je 10 km / hod

OMV Maxx Motion Písek výpadovka na Tábor . Spotřeba 8,38 litru , jednoznačně nejlepší jízdní vlastnosti . Snesitelná hlučnost motoru vůči optimální rychlosti při zhruba stejné decibelové úrovni zhruba 108 km / hod

EuroOil Optimal Diesel plus s adetivy , Malšice u Tábora . cena 29,10 kč . Spotřeba 8,1 litru .Auto jede . Snesitelná hlučnost ryhlosti je 106 km / hod

Benzina diesel Tábor cena akční víkendová 26,9 kč , spotřeba 8.28 , stejná hlučnost při optimální rchloti 88 kč / hod . Auto jede podobně jako na Shell , ale je hlučnější

Benzina Veva Diesel , Tábor v akci 28,9 , spotřeba 8,1 hlučnost při stejnéých otáčkách v rchlosti 110 km / hod

Závěr . Prémiové nafty mají vyšší spotřebu za cenu nižší hlučnosti . Poměr výkon cena vychází nejlépe obyčejná nafta u Shellu , ale musíte tankovat v Táboře o víkendu , kdy je levnější . Nejlepší jízdní vlastnist OMV Maxx motion. Poměr výkon cena , hlučnost jednoznačně Verva .

Takže dál tankuji na ONU , oželím rychlost , výkon , ale jezdím nejlvněji . Je to také proto , že má ONO výtoč. Jihočeši prémiové nafty moc nekupují , zřejmě i víc pění . Ale na jihu Čech se prostě prémiovky do staré dieselové legendy prostě nevyplácí. Zatím jsem zvolil kompromis a jezdím na ONO s adetivy za 25.9 za litr …. Na delší cesty vezmu v Táboře při víkendové akci obyč Shell. Když si chci užít jízdu vezmu opět ve víkendové akci v Táboře Vervu na Benzina kartu , kde odečtou korunu z litru

Jan Pyroman Hus – Houska

Nejnovější příspěvky

Nejnovější komentáře

Archivy

Rubriky