Výměna regulátoru tlaku paliva Citroen C5 2.0HDi 16V

Poslední aktualizace proběhla 6. 2. 2025 uživatelem admin

Postup výměny regulátoru tlaku paliva (známý také jako DRV ventil) na voze Citroen C5 2.0HDi 16V 103kw. Regulátor tlaku paliva nehlásil žádnou závadu na palubovce, ale často jsem se setkal s jistou prodlevou odezvy motoru na sešlápnutí plynu a to hlavně při rozjezdu Při rozjezdu jsem přidával plyn jak jsem byl zvyklý, ale necelou vteřinu nic nedělo a následně vyletěly otáčky motoru. Na diagnostice jsem objevil závadu ohledně tlaku paliva )nižší nežý požadovaný i vyšší než požadovaný) kterou jsem přisuzoval palivovému filtru, po výměně, ale bohužel změna k lepšímu nenastala. Proto jsem se rozhodl vyměnit regulátor tlaku paliva.

U staršího 2.0HDi 80kw bylo vysokotlaké čerpadlo zepředu a výměna regulátoru byla celkem snadná. U 16V verze je již čerpadlo vzadu za motorem a to komplikuje výměnu regulátoru.

Regulátor se nachází asi v těchto místech pod vzduchovou hadicí.

Nejprve tedy musíme demontovat díly, které zavazí, jako první filtrbox vzduchového filtru, stačí povolit šnekovou poásku u váhy vzduchu a opatrně box vymotat.

Nyní musíme demontovat plechový držák kabeláže, nejprve jsem tedy vycvakal příchytky držíci konektory v držáku a poté odšrouboval tři matice, abych mohl držák oddělat.

Plechový držák kabeláže na konektorů.
Držák kabeláže.

Na závěr jsem si povolil držák vzduchové trubky, která vede od váhy vzduchu k turbu abych ji mohl bezpečně oddálit.

Po té už je možné nahmatat a odpojit konektor regulátoru, ten drží na dvou šroubcích (torx – hvězdička). Vlastní fotku nemám z toho důvodu, že nebyl prostor pro vyfocení, tak přikládám alespoň obrázek z pracovního postupu.

Bohužel jak je zobrazeno, tak je v podstatě nemožné mít tolik prostoru na ruce pokud není motor demontovaný z vozu a je opravdu boj nasunout torx na hlavu, ale po povolení jde snadnou vyšroubovat rukou. Naštěstí byly u regulátoru nové šroubky, takže si můžete dovolit dva ztratit :D.

Umístění regulátoru na čerpadle.
Nový a starý regulátor tlaku paliva.

Nový regulátor je konstrukčně malinko jiný, ale jde o adekvátní náhradu od stejného výrobce Delphi jako je původní originál. Vpodstatě regulátor ani jiný výrobce nedodává a asi už ani nebude.

Po výměně je doporučené provézt diagnostiku a navolit nový regulátor, pouze zadátě, že byl vyměněn v opravách a tím to hasne. Nastartoval jsem poprvé bez diagnostiky bez chyby až po celkové montáži v čistém jsem provedl diagnostiku. Po výměně regulátoru tlaku paliva problémy zmizely.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *