Omezení EGR ventilu Citroen, Peugeot 2.0HDi 16V RHR – EGR OFF skoro

Poslední aktualizace proběhla 5. 9. 2024 uživatelem admin

2.0HDi 16V EGR off 1/3

V tomto krátkém článku popíši jak maximálně možně omezit EGR ventil na motoru 2.0HDi 16V 103kw a to vše svépomocí. Tento motor najdete v Citroenech, Peugeotech i Fordech.

U starších vozů kdy byl EGR ventil ovládaný v podstatě mechanicky pomocí podtlaku, stačilo jednoduše hadičku odpojit a EGR se odpojil. U vozů asi od roku výroby 2010 je EGR ventil řízený elektronicky a jeho odpojení zástrčky sice ventil deaktivuje, ale obvykle se rozsvítí chyba motoru.

U motoru 2.0HDi 16V 103kw lze vsunout těsně za EGR ventil podložku, která omezí EGR ventil asi na 30% při plném otevření. Nákres podložky je na obrázku níže, já jsem si ji vyřezal pomocí flexi z nerezového plechu 2mm ze starého hladítka. Po vyřezání je nutné doprostřed podložky vyvrtat dírku o průměru minimálně 8mm, tak aby řídící jednotka nehlásila chybu motoru.

podložka egr offPro snažší výrobu jsem si podložku v daných rozměrech vytiskl na 3d tiskárně. STL soubor k tisku najdete zde.

podlozka egr off 2.0hdi 16v

Postup zaslepení EGR ventilu

EGRventil se nacházá na zadní straně motoru, pro uvolnění kovové hadice vedoucí od EGR ventilu musíme demontovat vzduchovou hadici s jejím držákem.

Nyní si povolíme dva šrouby držící přírubu potrubí k EGR ventilu, abychom mohli vložit podložku.

Podložku zasuneme na své místo, dotáhneme šoruby a namontujeme držák hadice, tím je práce hotova.

Jak můžete vidět na obrázku výše, průměr je zmenšena na cca 1/3 původního rozměr, EGR ventil je tak omezen, ale říedící jednotka chybu nehlásí.

Závěr

Po najetí několika stovek kilometrů stále žádná chyba motoru nesvítí. Chtěl jsem vyzkoušet toto řešení problému s EGR ventilem, který mi začal haprovat a motor občas cukal. Po výměně za nový ventil od výrobce Delphi se problém nevyřešil (EGR jsem vyreklamoval), proto jsem hledal jiné varianty a toto omezení můj problém vyřešilo za pár korun a asi hodinu práce i s výrobopu záslepky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *