Poslední aktualizace proběhla 5. 9. 2024 uživatelem admin
2.0HDi 16V EGR off 1/3
V tomto krátkém článku popíši jak maximálně možně omezit EGR ventil na motoru 2.0HDi 16V 103kw a to vše svépomocí. Tento motor najdete v Citroenech, Peugeotech i Fordech.
U starších vozů kdy byl EGR ventil ovládaný v podstatě mechanicky pomocí podtlaku, stačilo jednoduše hadičku odpojit a EGR se odpojil. U vozů asi od roku výroby 2010 je EGR ventil řízený elektronicky a jeho odpojení zástrčky sice ventil deaktivuje, ale obvykle se rozsvítí chyba motoru.
U motoru 2.0HDi 16V 103kw lze vsunout těsně za EGR ventil podložku, která omezí EGR ventil asi na 30% při plném otevření. Nákres podložky je na obrázku níže, já jsem si ji vyřezal pomocí flexi z nerezového plechu 2mm ze starého hladítka. Po vyřezání je nutné doprostřed podložky vyvrtat dírku o průměru minimálně 8mm, tak aby řídící jednotka nehlásila chybu motoru.
Pro snažší výrobu jsem si podložku v daných rozměrech vytiskl na 3d tiskárně. STL soubor k tisku najdete zde.
Postup zaslepení EGR ventilu
EGRventil se nacházá na zadní straně motoru, pro uvolnění kovové hadice vedoucí od EGR ventilu musíme demontovat vzduchovou hadici s jejím držákem.
Nyní si povolíme dva šrouby držící přírubu potrubí k EGR ventilu, abychom mohli vložit podložku.
Podložku zasuneme na své místo, dotáhneme šoruby a namontujeme držák hadice, tím je práce hotova.
Jak můžete vidět na obrázku výše, průměr je zmenšena na cca 1/3 původního rozměr, EGR ventil je tak omezen, ale říedící jednotka chybu nehlásí.
Závěr
Po najetí několika stovek kilometrů stále žádná chyba motoru nesvítí. Chtěl jsem vyzkoušet toto řešení problému s EGR ventilem, který mi začal haprovat a motor občas cukal. Po výměně za nový ventil od výrobce Delphi se problém nevyřešil (EGR jsem vyreklamoval), proto jsem hledal jiné varianty a toto omezení můj problém vyřešilo za pár korun a asi hodinu práce i s výrobopu záslepky.