Poslední aktualizace proběhla 25. 10. 2022 uživatelem admin
Potřebujeme:
- prodloužený trubkový klíč 22mm
- klíč čtyřhran 10mm
- nový převodový olej 75W-80 2l
- novou podložku pod výpustný šroub
- nádobu na zachycení starého oleje asi 2l
Jako první si najdeme otvor pro nalití nového převodového oleje, já jsem využil otvoru pro spínač zpátečkových světel. Ten se nachází pod filtrboxem, který je nutné demontovat i s váhou vzduchu. Spínač povolíme trubkovým klíčem 22mm (pokud již bylo čidlo v minulosti měněno, může být i na klíč 19mm).
Vypouštěcí šroub se nachází na nejnižším místě na spodní straně převodovky.
K povolení potřebujete čtyřhraný klíč 10mm (pokud nebyl šroub měněn).
Výpustný šroub vyšroubujeme a necháme vytékat převodový olej, za 5-10 minut by měl vytéci celý obsah (necelé 2l oleje).
Výpustný šroub má na svém vrcholu magnet, který zachytává nečistoty v převodovce, proto je potřeba šroub očistit asi jako na obrázku níže a použít novou měděnou podložku.
Po vypuštění oleje našroubujeme výpustný šroub a s citem dotáhneme. Do otvoru na spínač zpátečkových světel vsuneme hadici a na její druhý konec připevníme trychtýř (můj přípravek můžete vidět na obrázku níže v horní části) a nalijeme novou náplň oleje asi 1,8l (potřebujete tedy celkem 2l převodového oleje).
Pro porovnání starého a nového převodového oleje jsem nalil oba oleje do víček od nádob.
Po výměně převodového oleje je řazení o poznání snazší než před jeho výměnou. I když se často dočtete, že má převodovka celoživotní náplň, tak doporučuji převodový olej měnit alespoň 1x za 60000km.