Výměna palivového filtru 1.6HDi 16V

2 komentáře

Článek byl naposledy upraven

Postup výměny naftového filtru na motoru 1.6HDi 16V (55, 66, 80kw), který najdete ve vozech Citroen Berlingo I, C2, C3 I, C3 Picasso, C4 I, C4 Picasso I, C5 II, C5 III a Xsara Picasso.

Palivový filtr u motoru 1.6HDi 16V se nachází na pravé straně motoru pod hadicemi sání, které musíme demontovat.

umisteni palivového filtru citroen 1.6hdi 16v

Po demontování hadic uvidíme palivový filtr, ke kterému je celkem slušný přístup (někdo při jeho výměně demontuje i baterii, ale není to nutné).

Palivový filtr je jen nasunutý v držáku a zajištěný plastovou packou na levé straně, tu je potřeba přitlačit směrem k filtru a vysunout filtr směrem vzhůru.

palivový filtr 1.6hdi 16v

Před vyjmutí starého palivového filtru musíme odpojit palivové hadičky (stlačením bílých částí na přípojce a tažením) a odpojit dva konektory, jeden na předehřev nafty – zezadu a druhý na detekci vody – zespodu (obvykle bývá zapojen mimo čidlo).

Po vyjmutí starého filtru musíme demontovat předehřev nafty (pomocí plochého šroubováku), který namontujeme na nový palivový filtr (předehřev není součástí nového filtru).

předehřev nafty 1.6hdi 16v

Předehřev nafty je jen nasunutý na palivový filtr viz. video níže.

Na palivový filtr zpět zapojíme konektory a hadičky a nasuneme ho do držáku. Po výměně palivového filtru je nutné napumpovat naftu z nádrže pomocí balónku (ruční pumpy), který najdete nahoře na motoru. Musíte pumpovat několik minut dokud balonek neztvrdne (proudění nafty v hadicích jde slyšet). Po nastartování může mít motor chvíli nepravidelný chod, kvůli vzduchu v palivovém systému.
Palivový filtr má interval výměny u motoru 1.6HDi 16V 1x 60000km, osobně měním palivový filtr každou druhou výměnu motorového oleje.

2 Replies to “Výměna palivového filtru 1.6HDi 16V”

  1. IVO napsal:

    Takto to balonkem nejde odvzdušnit. Balonek natahuje a vyfukuje vzduch co je v okruhu a u fitru a nic to neodvzdušňuje. (strávil jsem s tím 2 odpoledne, )
    Filtr se musí nejtrve celý zaplavit naftou. Nejlepší je ještě odpojit hadici, kterou se vrací zpátky nafta do nádrže (slabší- zelená přípojka) dát hadičku do skleněné nádoby z naftou a pak teprve pumpovat balonkem. Tak vidíte, jak jde z okruhu vzduch a nasává se nafta .Za 10min odvzdušněno

    1. seymon napsal:

      Dělal jsem to tímto způsobem několikrát na vícero motorech 1.6HDi i 1.4HDi a vždy mi to šlo odvzdušnit. Balonek funguje i jako “stop” ventil, takže by nafta neměla po namačkání tak snadno padat zpět do nádrže.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Nejnovější příspěvky

Nejprohlíženější příspěvky

Nejnovější komentáře

Rubriky

Archivy