Poslední aktualizace proběhla 25. 10. 2022 uživatelem admin
Na výměnu motorového oleje a olejového filtru potřebujeme:
- motorový olej – nejlépe Total Quartz 9000 5W-40 (pokud máte filtr pevných částic – FAP, můžete použít olej Total INEO ECS 5W-30)
- olejový filtr
- podložku pod výpustný šroub
- nářadí – nejlépe sadu s ráčnou (klíč 21 a 27)
- nějaké hadry nebo utěrky
- nádobu na zachycení oleje
Postup výměny
Nejprve vypustíme starý motorový olej povolením zátky na olejové vaně klíčem číslo 21 a starý olej zachytíme do připravené nádoby. Olej necháme samovolně vytékat a pustíme se do výměny filtru.
Olejovou vložku filtru najdete pod hadicí sání na pravé straně motoru, proto je potřeba tuto hadice nejprve demontovat. Jako první musíme oddělat kryt nad pravým světlem a následně i hadici, která je nasunuta do držáku u světla (musíme ji vykroutit) a poté vytočit na straně motoru a vysunout z hadice.
Nyní už nám nic nebrání k odšroubování víka olejového filtru.
K povolení víka potřebujeme nejlépe ráčnu a klíč 27mm. Po vymontování olejového filtru vyteče veškerý olej z obalu filtru do olejové vany.
Víko olejového filtru očistíme a vyměníme těsnění, které najdeme v balení nového olejového filtru. Před montáži potřeme těsnění kapkou oleje pro lepší dosednutí. Pokud se Vám podaří poškodit plastové víčko filtru je nutné použít nové.
Starý olejový filtr po demontáži v porovnání s novým olejovým filtrem.
Olejový filtr natlačíme do víčka a následně našroubujeme do držáku filtru. Kolík při šroubování sám zapadne do otvoru, který slouží k vypuštění veškerého oleje z obalu filtru. Víko s citem dotáhneme.
Za dobu výměny olejového filtru by nám měla vytéci většina starého oleje, proto můžeme zašroubovat zátku do olejové vany. Před zašroubováním zátku očistíme a doporučuji vyměnit i měděnou podložku, abychom se vyhnuli případnému úniku oleje.

Zátku našroubujeme do olejové vany a dotahujeme s citem.
Pokud máme vše dotaženo, můžeme nalít nový motorový olej. Celá náplň je asi 3,8l oleje, protože se nám nikdy nepodaří vypustit kompletní obsah, nalijeme asi 3,5l oleje.
Vynulování servisního intervalu:
V dalším kroku si vynulujeme servisní interval na výměnu oleje, který by měl být nastavený na 15000km.
- Zmáčkneme a držíme tlačítko pro nulování ujetých kilometrů, které najdeme nalevo pod středovým displejem (označené TRIP)
- Zastrčíme klíček do spínací skříňky (stále držíme tlačítko TRIP) otočíme do první polohy (rozsvítí se palubní deska) a vpravo nahoře na středovém displeji se zobrazí odpočítávání 10-0
- Jakmile skončí odpočítávání na číslici 0, otočíme klíček do základní polohy, pustíme tlačítko TRIP a opět otočíme do první polohy, už se nám zobrazí interval 15000km viz video níže
Nyní motor nastartujeme a necháme několik minut běžet na volnoběh. Zkontrolujeme víko olejového filtru a zátku, zda nedochází k únikům oleje. Po vypnutí motoru počkáme asi 10 minut než nám steče olej do vany, zkontrolujeme množství oleje na měrce a podle potřeby olej dolijeme. Namontujeme zpět hadici sání i kryt a můžeme s klidem najezdit 15000km do další výměny.
Dobry den super navod na výmněnu oleje zato moc krat diky akorat mně zajíma ta fotka porovnání tech filtru ten starý nemá tu vystouplou černou plochu je to nějaká inovace nebo k čemu slouži ta vystoupla plocha je lepši filtr stou plochou nebo stačí jen s tím kolikem diky moc za odpoved.
Dobrý den,
zkoušel jsem zjistit proč vlastně někteří výrobcí přidávají tyto plastové výstupky a jediný důvod co se mi podařilo najít byl ten, aby neporušili patentovou ochranu MAHLE. Jinak jsou filtry totožné. Podstatný je jen ten kolík viz přiložené video: https://www.youtube.com/watch?v=qvsfj8v-FYQ
Osobně odsávám pomocí hadičky na stříkačce i olej z prostoru kde byl olejový filtr, je to cca 0,5dcl. a pak prostrčím i zahnutou hadičku do olejové vany a snažím se ze dna odsát olej, který nevyteče kvůli zapuštěnému závitu v olejové vaně. Posledně to bylo přes 2 dcl.