Zadní dorazy Citroen Xantia – 516655

0 Comments

Poslední aktualizace proběhla 1. 9. 2020 uživatelem admin

Zadní dorazy na Citroen Xantia se bohužel nikdy ve druhovýrobě nedodávaly, pouze jako originální díly a oficiální cena za jeden kus je cca 660,-Kč. Pokud tedy potřebujete vyměnit oba, za dva kusy gumy u auta starého přes 20 let zaplatíte přes 1200,-Kč.

U mé Xantie sice zadní dorazy na autě byly, ale už absolutně neplnily svou funkci, po vytažení gumové části z držáku se úplně rozpadl a byl v podstatě dutý.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pokud tedy nechcete utrati výše zmíněnou částku, nezbývá nám než upravit zadní dorazy z jiného vozu. Logicky jako první přichází v úvahu doraz na Citroen C5, který je nástupcem Xantie a přesně tyto dorazy jsem zvolil i já. Pro použití těchto gumových dorazů musíme použít spodní plastovou část (držák) ze starých dorazů.

zadní doraz citroen c5

Demontáž starých dorazů

Nejprve musíme demontovat zbytky dorazů i s držákem, ty snadno vykroutíme ze zadní nápravy. Gumový doraz vytrhneme tahem z držáku a ten zbavíme zbytku staré gumy a důkladně očistíme.

Úprava nových dorazů

Nový zadní doraz musíme upravit nejlépe pomocí zalamovacího nože, odřízneme špuntík i malé výstupky, které jsou na spodní straně. Dorazy jsou vyrobené z polyuretanu (stejně jako ty originální), takže odříznutí pomocí ostrého nástroje není žádný problém.

xantia zadní doraz xantia výroba zandího dorazu

Nyní musíme upravit průměr sponí části dorazu, tak aby pasoval do plastového držáku ze starého dorazu. Průměr musíme oříznout podle plastového držáku na hodnotu cca 50,4mm a to do výšky asi 7mm. Tyto hodnoty si odměříme a načrtneme na doraz, poté nožem nejprve prořízneme doraz dookola a následně ze spodní strany odřezáváme. Raději odřízněte méně materiálu a poté případně dořízněte, aby doraz v držáku pevně držel.

xantia doraz xantia guma zadního dorazu

Po výše uvedených úpravách musíme doraz přilepit k držáku. Oba díly řádně odmastíme např. čističem brzd, který najde využití i při jiných prácech na autě a necháme vydechnout. K lepení jsem použil epoxidové dvousložkové lepidlo k lepení plastových dílů. S lepidlem jsem nešetřil, po rozmíchání obou složek jsem nejprve potřel boční stěny držáku, zalil dno a potřel i všechny styčné plochy dorazu. Doraz jsem natlačil do držáku zakroutil a nechal lepidlo vyschnout do druhého dne.

citroen xantia zadní dorazy citroen xantia sedan kombi zadní doraz

Závěr

Při pořízení dvou dorazů, epoxidového lepidla a čističe brzd vyjde jeden doraz asi na 150,-Kč. Samozřejmě pokud některou z pomůcek již máte výsledná cena je nižší. Takto „vyrobený“ zadní doraz je o něco málo vyšší než nový originální díl cca o 5-8mm, tento rozdíl nemá žádný výrazný vliv na pérování (doraz je z polyuretanu), případně si můžete s dorazy pohrát a před lepením zkrátit.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Nejnovější příspěvky

Nejnovější komentáře

Nejprohlíženější příspěvky

Archivy

Články partnerů

    Nejsou k dispozici žádné články
+ Přidat článek

Rubriky