Výměna palivového filtru 2.0HDi 66 a 80kw systém BOSCH

0 Comments

Článek byl naposledy upraven

Postup výměny naftového filtru na voze Citroen Xantia 2.0HDi 80kw. Stejný postup platí i pro všechny vozy Citroen & Peugeot s motory 2.0HDi (66, 79, 80kw) a 2.2HDi 98kw s palivovým systémem BOSCH.

Na výměna palivového filtru potřebujeme:

  • palivový filtr s těsněním pro palivový systém BOSCH
  • klíč na povolení víka filtru
  • nádobu alespoň 500ml na zachycení nafty z obalu filtru
  • čistý hadr na vyčištění obalu palivového filtru

Demontáž starého filtru

Nejprve odmontujeme horní kryt motoru (pootočením a vytažením čtyř držáčků), který nám zakrývá obal palivového filtru.

Pod výpustný šroub si připravíme nádobu na odchycení nafty z obalu palivového filtru a povolením šroubu naftu vypustíme (asi 500ml).

 

Po vypuštění vycvakneme horní hadice (přívod z nádrže a vývod k palivovému čerpadlu).

Povolíme víko filtru o čtvrt otáčky a vytáhneme.

Obal filtru vyčistíme pomocí odmašťovačem např. čističem brzd a čistým hadrem.

Do obalu vložíme novou vložku palivového filtru (těsněním směrem dolů).

Nezapomene vyměnit o-kroužek víka (doporučuji gumičkou namazat naftou) a pružnou podložku.

Nasadíme víko na obal a dotáhneme pootočením o čtvrt otáčky, nacvakneme zpět hadičky a máme vyměněno.

Otočíme klíček do druhé pozice a počkáme až palivové čerpadlo natlačí naftu do obalu palivového filtru, poté můžeme nastartovat. Po nastartování může mít motor několik vteřin nepravidelný chod. Po odvzdušnění palivového filtru se motor opět zklidní.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Nejnovější příspěvky

Nejprohlíženější příspěvky

Nejnovější komentáře

Rubriky

Archivy