Výměna palivového filtru 2.0HDi 66 a 80kw systém BOSCH

0 Comments

Poslední aktualizace proběhla 16. 7. 2020 uživatelem admin

Postup výměny naftového filtru na voze Citroen Xantia 2.0HDi 80kw. Stejný postup platí i pro všechny vozy Citroen & Peugeot s motory 2.0HDi (66, 79, 80kw) a 2.2HDi 98kw s palivovým systémem BOSCH.

Na výměna palivového filtru potřebujeme:

  • palivový filtr s těsněním pro palivový systém BOSCH
  • klíč na povolení víka filtru
  • nádobu alespoň 500ml na zachycení nafty z obalu filtru
  • čistý hadr na vyčištění obalu palivového filtru

Demontáž starého filtru

Nejprve odmontujeme horní kryt motoru (pootočením a vytažením čtyř držáčků), který nám zakrývá obal palivového filtru.

Pod výpustný šroub si připravíme nádobu na odchycení nafty z obalu palivového filtru a povolením šroubu naftu vypustíme (asi 500ml).

 

Po vypuštění vycvakneme horní hadice (přívod z nádrže a vývod k palivovému čerpadlu).

Povolíme víko filtru o čtvrt otáčky a vytáhneme.

Obal filtru vyčistíme pomocí odmašťovačem např. čističem brzd a čistým hadrem.

Do obalu vložíme novou vložku palivového filtru (těsněním směrem dolů).

Nezapomene vyměnit o-kroužek víka (doporučuji gumičkou namazat naftou) a pružnou podložku.

Nasadíme víko na obal a dotáhneme pootočením o čtvrt otáčky, nacvakneme zpět hadičky a máme vyměněno.

Otočíme klíček do druhé pozice a počkáme až palivové čerpadlo natlačí naftu do obalu palivového filtru, poté můžeme nastartovat. Po nastartování může mít motor několik vteřin nepravidelný chod. Po odvzdušnění palivového filtru se motor opět zklidní.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Nejnovější příspěvky

Nejnovější komentáře

Archivy

Rubriky