Poslední aktualizace proběhla 14. 8. 2023 uživatelem admin
K úvaze nad výměnou EGR ventilu na Citroenu C5 2.0HDi 16V 103kw mě vedlo občasné pocuknutú po přidání plynu z nižších otáček. Auto cuknulo většinou po přeřazení a přídání plynu, pocitově jakoby motor na vteřinu vynechal a vzápětí hned akceleroval. Nejprve jsem vyměnil palivový filtr a aplikoval čistič vstřikovačů, ale v podstatě se nic nezměnilo. Vypozoroval jsem, že cukání bylo častější za teplého počací, tak jsem provedl diagnostku pomocí DiagBoxu, ale žádná závada EGR ventilu se neobjevila. Auto má najeto něco přes 250000km a tak má EGR ventil určitě nárok na výměnu ikdyž mi jeho závadu diagnostika nepotvrdila.
Jakého výrobce EGR ventilu?
Rozhodně nedoporučuji na EGR ventilu šetřit, levnější ventily často nefungují správně a tak člověk vyměňuje další díly, ikdyž ví že má EGR ventil nový, ale ten nemusí pracovat správně. Levnější EGR ventily se pohybují od 1500,-Kč, ale bohužel je to loterie a tak jsem zvolil EGR ventil od výrobce Delphi, který se montoval i do prvovýroby a stojí asi 3000,-Kč.
Výměna EGR ventilu Citroen C5 2.0HDi 16V
Egr ventil se nachází za motorevm vpravo, na obrázku výše na něj směšuje šipka. Nejprve jsem tedy demontoval horní kryt motoru tahem vzhůru.
Dále jsem demontoval držák kovové trubky, která vede spaliny zpět do moturu a zároveň drží hadici nasávaného vzduchu a hadici odvětrání motoru (3). V originálním postupu je i demontáží trubky sání, ale šlo to i s ní, ta vede až k turbu.
Nyní musíme demontovat samotnou trubku, na sání je příruba se dvěma šroubky na hvězdičku, spodní šroub je opravdu špatně přístupný, tak jsem demontoval škrtící klapku abych se ke šroubu dostal. Případně lze rozepnout sponu, ale dost špatně se zacvakuje zpět. Na EGR ventilu jse shora dva šrouby na desítku klíč, které lze povolit pomocí malé ráčny.
Před demontáží jsem si odpojil konektor k ventilu. EGR ventil je uchycen k chladiči výfukových spalin dvě šrouby na desítku klíč (9) – modré šipky (stejné šrouby jako na přírubě), spodní šroub je hůře dostupný a povolil jsem ho pomocí krátkého očkoplochého klíče, na ráčnu nebyl prostor.
K motoru je EGR přišroubovaný dlouhými šrouby na osmičku klíč (11), opět jsem použil očkoplochý klíč. Veškeré šrouby šlo snadno povolit bez problémů. Na závěr vymotáme EGR ventil ze stísněného prostoru, pravděpodobně přijdete o stará těsnění, které má ale Delphi u nového EGR ventilu.
Jak můžete vidět na fotkách výše původní originální EGR ventil byl také od výrobce Delphi.
Před monáží nového EGR ventilu jsem vyčistil kovovou trubku pomocí čističe škrtících klapek a plochého šroubováku, stejně tak škrtící klapku a vstup do sání motoru.
Podle Citroenu trvá výměna EGR ventilu 1,8 hodiny, mě trvala asi 2,5 hodiny. Nějaký čas jsem lovil popadané šroubky ze spodního krytu motoru a chvíli jsem si hrál s montáží nového ventilu kvůli umístění těsnění na chladič spalin. Po montáží jsem načetl nový EGR ventil pomocí diagnostiky. Cukání po výměně zmizelo.
Je také EGR ventil u benzínového motoru 1.8 z roku 2005 ? Citroen C5. Nikde jasem se to nedočet, neustále se hovoří o motorech HDI
Ano může být, viz obrázek https://blogauto.cz/obrazky/egr_1816v.jpg Fyzicky vpadá takto https://autozet.cz/701183-delphi-eg10256-12b1-agr-ventil.html
Super blog, už mi mockrát pomohl. Bomba tipy a návody.
Prosím dotaz – kolik cca. stojí výměna žhavících svíček C4 Grand Picasso 1.6 ,80 kW, rok 2008? Sám si na to netroufnu. Díky
Podle Citroenu je to práce asi an dvě hodiny, výměna není složitá pokud jdou svíčky snadno povolit což je trochu loterie. Doporučuji měnit na zahřátém motoru, nejlépe né v zimě a mělo by to dopadnout dobře. Jinak není problém svíčku zalomit, potom je několik možností jak svíčku vytáhnout, ale je to finančně náročnější. Více info v článku zde https://blogauto.cz/vymena-zhavicich-svicek-citroen-peugeot-1-6hdi-16v/