Citroen C1 únik motorového oleje

0 Comments

Článek byl naposledy upraven

Již delší dobu jsem pozoroval menší únik oleje, který se objevoval kolem olejové vany zepředu od motoru. Jízdou mastnota pokryla celou vanu a proto jsem si byl jistý, že olej uniká kolem silikonového těsnění olejové vany.

Letos před technickou kontrolou jsem chtěl únik oleje vyřešit, najel jsem na montážní jámu a nahlédl pod motor a zjistil jsem, že je motor mastný i nad olejovou vanou. Mastnota začínala někde pod katalyzátorem a jediné místo, kde mohlo k úniku docházet byla uzavírací deska na bloku motoru.

Pod deskou nenajdete těsnění, které se dá vyměnit, je utěsněná jen motorovým silikonem. Kvůli přetěsnění musíte demontovat přední nárazník, alternátor, katalyzátor a vodní trubku.

Demontáž předního nárazníku

Přední nárazník je přišroubován shora třemi šrouby a zespodu pěti šrouby na desítku klíč.

Po odšroubování demontujeme nýtky, kterou jsou na každé straně nárazníku směrem od podběhu (po vytažení vnitřní části nýtku nýtek vytáhneme).

Poté musíme nárazník vyháknout z držáků, nárazník zatlačíme směrem k autu a vyhákneme do boku.

Demontáž alternátoru

Nejdříve ze všeho odpojíme autobaterii a poté kabely na alternátoru (ty najdete pod plastovou krytkou a jsou přišroubovány k alternátoru matkami)

Nyní odšroubujeme dva šrouby které drží alternátor na bloku motoru, stáhneme řemen příslušenství a alternátor demontujeme.

Demontáž katalyzátoru

Po demontáži nárazníku a alternátoru máme hezký přístup ke katalyzátoru, nejprve doporučuji odpojit obě lambda sondy od konektorů (raději odpojte konektory než demontovat lambda sondu). Horní lambda sonda tedy zůstane v katalyzátoru a spodní ve výfukové trubce.

Poté odšroubujeme dva šrouby, které spojují katalyzátoru z výfukovým potrubím klíč 13 nebo 14.

Dále odšroubujeme tři šrouby a dvě matky na katalyzátoru a katalyzátor demontujeme.

Odkryje se nám pohled na samotnou uzavírací desku.

Demontáž trubky chlazení

Nyní nám stojí v cestě jen trubka chlazení, kterou musíme demontovat. Nejprve musíme vypustit chladící kapalinu, tu vypustíme odšroubováním šroubu pod vodní pumpou. Vodu chytíme do nádoby a můžeme opět použít pokud není starší než 5 let.

Dále odšroubujeme dva šrouby na přírubě trubky a pomoc kleští stáhneme sponu z hadice abychom mohli trubku demontovat.

Demontáž uzavírací desky

Odšroubujeme šest šroubů a dvě matky, které drží desku a opatrně ji ze strany podebereme širším šroubovákem, deska by se měla snadno odlepit.

Pohled na desku z vnitřní strany, starý silikon musíme co nejvíce odstranit.

Původně byl silikon nanesen robotem na vnitřní i na vnější stranu styčné plochy, takto silikon rukou není člověk schopen nanést. Proto jsem nanesl tenkou vrstvu motorového silikonu na střed styčné plochy a desku namontoval zpět.

K utěsnění jsem zvolil černý motorový silikon odolává teplotám do 350°C a je bezpečný pro lambdasondy, silikon začíná schnout po pěti minutách po aplikaci, po jedné hodině je zaschlý na dotyk a k úplnému vyschnutí dochází po 24 hodinách. Motor jsem raději nastartoval až následující den asi po 20 hodinách po aplikaci.

Využil jsem přístupu a očistil jsem mastný motor pomocí čističe motoru a doladil čističem brzd, který proudem odstraní nečistoty a povrch odmastí.

Zároveň jsem ocelovým kartáčem očistil styčnou plochu pod katalyzátorem.

Díly zpět namontujeme v opačném pořadí, doporučuji vyměnit těsnění pod katalyzátorem a také těsnění na přírubě vodní trubky. Nezapomeneme dolít vodu a odvzdušnit chladící systém.

Informace jsem čerpal:

https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/121646-aygo-2007-baffle-plate-oil-leak/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Nejnovější příspěvky

Nejprohlíženější příspěvky

Nejnovější komentáře

Rubriky

Stránky

Archivy