Výměna řemene příslušenství Xantia 2.0HDi

0 Comments

Článek byl naposledy upraven

Postup výměny je stejný u vozu Citroen Xantia pro motory 2.0HDi 66kw i 80kw a obdobný pro stejné motorizace v jiných modelech jak Citroen, tak i Peugeot. Celý postup bude popsán přímo pro Xantii.

Na výměnu řemene příslušenství potřebujeme:

  • nový řemen (6PK1735 nebo 6PK1750 dle kompresoru klimatizace)
  • rovný otevřený plochý klíč č. 15
  • nejlépe sadu nářadí, ale hlavně malou ráčnu s prodloužením a střední ráčnu s imbusem č. 10
  • plochý šroubovák
  • kolík o průměru asi 4mm (vrták nebo silný drát)

Nejprve si zvedneme auto do nejvyšší polohy a vyheverujeme na pravé straně od rozvodů. Demontujeme pravé přední kolo a plastový podběh (stačí jen vnitřní část podběhu).

V dalším kroku je potřeba zajistit horní napruženou kladku pomocí kolíku 3-4mm. Abychom dostaly oba otvory proti sobě musíme kladku natočit pomocí klíče č. 15, který nasuneme na šroub na kladce a zabereme směrem ke kabině a zasuneme kolík. Horní kladka nám zajišťuje stále stejné napnutí po celou životnost řemene.

 

Nyní musíme povolit spodní excentrickou kladku, pomocí které napínáme řemen. Napínací kladku povolíme imbusem č. 10. Po povolení kladku pootočíme a tím se nám uvolní řemen, který můžeme vyměnit. Spodní kladkou nastavíme napnutí řemene.

Po nasazení řemene si zkontrolujeme, jestli sedí v drážkách na řemenici klikové hřídel, alternátoru i čerpadle a dáme se do napínání. Řemen napínáme pomocí spodní kladky (1), tak že vložíme ráčnu s prodloužením do čtvercového otvoru na kladce a pootočíme po směru hodinových ručiček (3). Řemen napneme tak, že je možné snadno vytáhnout kolík (b), který zajišťuje horní kladku (2).

Po vytažení kolíku nezapomeneme kladku dotáhnout. Vytahání řemene můžete sledovat pomocí drážek na horní kladce. Drážka na pevné části horní kladky by měla být vždy mezi drážkami na pohyblivé části. Pokud je drážka na pevné části až za druhou drážkou na pohyblivé části, tak je řemen vytahaný a zasloužil by výměnu.

V posledním kroku namontujeme zpět podběh, pravé kolo a spustíme auto do jízdní polohy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Nejnovější příspěvky

Nejprohlíženější příspěvky

Nejnovější komentáře

Rubriky

Archivy