Výměna řemene příslušenství Xantia 2.0HDi

Poslední aktualizace proběhla 23. 1. 2021 uživatelem admin

Postup výměny je stejný u vozu Citroen Xantia pro motory 2.0HDi 66kw i 80kw a obdobný pro stejné motorizace v jiných modelech jak Citroen, tak i Peugeot. Celý postup bude popsán přímo pro Xantii.

Na výměnu řemene příslušenství potřebujeme:

  • nový řemen (6PK1735 nebo 6PK1750 dle kompresoru klimatizace)
  • rovný otevřený plochý klíč č. 15
  • nejlépe sadu nářadí, ale hlavně malou ráčnu s prodloužením a střední ráčnu s imbusem č. 10
  • plochý šroubovák
  • kolík o průměru asi 4mm (vrták nebo silný drát)

Nejprve si zvedneme auto do nejvyšší polohy a vyheverujeme na pravé straně od rozvodů. Demontujeme pravé přední kolo a plastový podběh (stačí jen vnitřní část podběhu).

V dalším kroku je potřeba zajistit horní napruženou kladku pomocí kolíku 3-4mm. Abychom dostaly oba otvory proti sobě musíme kladku natočit pomocí klíče č. 15, který nasuneme na šroub na kladce a zabereme směrem ke kabině a zasuneme kolík. Horní kladka nám zajišťuje stále stejné napnutí po celou životnost řemene.

 

Nyní musíme povolit spodní excentrickou kladku, pomocí které napínáme řemen. Napínací kladku povolíme imbusem č. 10. Po povolení kladku pootočíme a tím se nám uvolní řemen, který můžeme vyměnit. Spodní kladkou nastavíme napnutí řemene.

Po nasazení řemene si zkontrolujeme, jestli sedí v drážkách na řemenici klikové hřídel, alternátoru i čerpadle a dáme se do napínání. Řemen napínáme pomocí spodní kladky (1), tak že vložíme ráčnu s prodloužením do čtvercového otvoru na kladce a pootočíme po směru hodinových ručiček (3). Řemen napneme tak, že je možné snadno vytáhnout kolík (b), který zajišťuje horní kladku (2).

Po vytažení kolíku nezapomeneme kladku dotáhnout. Vytahání řemene můžete sledovat pomocí drážek na horní kladce. Drážka na pevné části horní kladky by měla být vždy mezi drážkami na pohyblivé části. Pokud je drážka na pevné části až za druhou drážkou na pohyblivé části, tak je řemen vytahaný a zasloužil by výměnu.

V posledním kroku namontujeme zpět podběh, pravé kolo a spustíme auto do jízdní polohy.

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Stepan
Stepan
3 měsíců před

Krásné popsany. Jen dodám, ze při výměně kladky napinaku (ta co se na ni nasazuje stránkový klíč dle obrázku) je šroub příliš dlouhy. Jeho hlava se oper o boční nosnik kastle. Pajzrik a nepatrné odkloneni motoru to vyřešilo. Zpět šel šroub o cca 3mm zkráceny.

Juli
Juli
1 měsíc před

Popis i rady prima. Obrázek nesedí dnes jsem dělal poprvé altík na Čas II Hdi. Naštěstí mě poradl PaM.👍.

Juli
Juli
1 měsíc před

Opr. Xa II Jsi🤗.