Poslední aktualizace proběhla 25. 10. 2022 uživatelem admin
Z ničeho nic se mi za jízdy při akceleraci rozsvítila kontrolka STOP signalizující problém s hydraulickým pérováním, konkrétně nízkou hladinu LHM. Při jízdě stabilní rychlostí kontrolka opět zhasla. Dojel jsem tedy domů, zaparkoval a po chvíli jsem šel hledat problém. U auta bylo zlehka cítit aroma hydraulického oleje LHM a u pravého předního kola jsem oběvil loužičku. Auto jsem zvedl do nejvyšší pozice, vytočil kolo a vypnul motor. Celá náprava na pravé straně byla mastná, takže mi bylo jasné, že půjde o vadnou přepadovou hadici od pístnice.
Potřeboval jsem minimalizovat únik abych bezpečně dojel do garáže a hadičku vyměnil. Naštěstí v autě vozím samovulkanizační pásku, díky které jsem po očištění hadičku opět utěsnil a únik minimalizoval.
Samotná výměna přepadové hadičky není nijak komplikovaná, jen je nutné demontovat přední kolo a vytočit ho pro lepší přístup.
Hadička drží na pístnici pomocí plechové spony, tu při demontáží s velkou pravděpodobností zničíte. Do zobáčku stačí vložit šroubovák a zapáčit, případni si můžete pomoci kleštěmi.
Po uvolnění spony stáhneme hadičku, která je jen nasunutá na trubku.
Pokud se vám podaří sponu rozlomit, tak nám pomůžou staré dobré stahovací pásky. Sponu jsem stáhl z plíšku, který přitláčí hadici k pístnici a nasunul stahovací pásku.
Hadičku musíte umístit zhruba na střed dírky, která je na zadní straně pístnice. Okolí otvoru důkladně očistěte a odmastěte. Hadičku jsem přiložil k pístnici a pástku trochu přitáhl. Poté jsem ji umístil cca do pozice, kde byla původní hadička a pásku dotáhl.
Pro jistotu jsem přidal další dvě pásky, jednu nad a druhou pod a pořádně dotáhl. O použití stahovacích pásek jsem se dočetl na anglickém fóru Frenchcarforum.co.uk. Případně by neměl být problém při použití klasické šnekové spony. Hadice pouze přepouští olej při zapružení pístnice, není zde velký tlak.
Nakonec jsem hadičku nasunul na trubku a nastartoval motor. Několikrát jsem zahýbal s podvozkem nahoru a dolů a zkontroloval případný únik. Poté stačí namontovat kolo, zkontrolovat hladinu LHM a je hotovo.
Stará přepadová hadička je po celé své délce steřelá a rozpraskaná. Pro jistotu doporučuji vyměnit obě dvě hadičky pokud se objeví tento probém. Tato konkrétní hadička vydržela na Xantii 21let a přes 350000km.