Výměna motorového oleje Citroen C3 1.4HDi

14 komentářů

Poslední aktualizace proběhla 16. 7. 2020 uživatelem admin

Na výměnu oleje a filtru potřebujeme:

Před výměnou oleje může být motor zahřátý i studený, podle mého názoru není ve výsledku žádný rozdíl, já osobně měním motorový olej většinou se zahřátým motorem asi půl hodinky po jízdě.

Postup výměny motorového oleje:

Povolíme výpustný šroub olejové vany klíčem 21 a připravíme si nádobu na zachycení starého oleje cca 3,8l (můžete použít třeba vyříznutý 5l kanystr od kapaliny do ostřikovačů).

Výpustný šroub

Nachystáme si nádobu na olej a šroub úplně vyšroubujeme (pravděpodobně se trochu zašpiníte). Nádobu si položíme tak, aby mohl olej samovolně vytékat a pustíme se do výměny olejového filtru.

Vypouštění starého oleje

Výměna olejového filtru

Olejový filtr se nachází v pravé horní části motorového prostoru pod vzduchovými hadicemi. Nejprve si musíme udělat prostor, proto odmontujeme část sání motoru, které nám nejvíce překáží. Hadice je připevněna sk páskou k boxu vzduchového filtru, kterou povolíme šroubovákem a na pravé straně je jen nasunuta do držáku.

Pohled do motoru

Nyní už pěkně vidíme víko olejového filtru.

Víko olejového filtru

Víčko povolíme klíčem 27 (musíte si trochu pohrát s nástavci, protože prostoru tam není zrovna nejvíc).

Povolení filtru

Doporučuji dát si pod držák filtru hadru, která zachytí vytékající olej z víka.  Po povolení odšroubujeme rukou víčko ze kterého vytáhneme starý olejový filtr (po vytažení dojde k vypuštění zbytku oleje z obalu do olejové vany).

Vytažený olejový filtr

Víčko filtru otřeme od oleje a sundáme staré těsnění např. podebráním plochým šroubovákem.

Staré těsnění filtru

Na víčko nasadíme nové těsnění, které je součástí nového filtru a potřeme kapkou oleje, aby lépe dosedlo po zašroubování.Pokud Vám víčko olejového filtru praskne nebo se protočí matka doporučuji ihned vyměnit.

Nové těsnění filtru

Olejový filtr má na spodní straně plastový kolík s o-kroužkem, který patří do otvoru v obalu filtru.

Otvor pro kolík

Olejový filtr natlačíme do víčka olejového filtru a při šroubování víka na držák filtru kolík zapadne do výpustného otvoru, s citem dotáhneme.

Důležité je zacpat otvor kolíkem, ten slouží k vypuštění veškerého oleje z obalu filtru při výměně oleje. Zacpáním otvoru zajistíte průchod oleje jen přes filtrační vložku.

montaz_olejoveho_filtru

Princip systému olejového filtru MAHLE:

Za dobu výměny olejového filtru by nám měla vytéci většina starého oleje, takže můžeme očistit výpustný šroub a s novou podložkou našroubujeme zpět do vany (opět dotahujeme s citem).

Výpustný šroub

Po zašroubování nalijeme nový olej (celá náplň je asi 3,8l). Bohužel se nám nikdy nepodaří vypustit všechen starý olej, proto nalijeme asi 3,5l.

naiti_noveho_oleje

Vynulování servisního intervalu:

V dalším kroku si vynulujeme servisní interval na výměnu oleje, který by měl být nastavený na 15000km (více kilometrů na náplň rozhodně nedoporučuji).

  1. Zmáčkneme a držíme tlačítko pro nulování ujetých kilometrů, které najdeme napravo od tachometru (označené 000)
  2. Zastrčíme klíček do spínací skříňky (stále držíme tlačítko 000) otočíme do první polohy (rozsvítí se palubní deska) a vlevo pod zobrazením množství paliva v nádrži se zobrazí odpočítávání 10-0
  3. Jakmile skončí odpočítávání na číslici 0, otočíme klíček do základní polohy, pustíme tlačítko nulování kilometrů a opět otočíme do první polohy, už se nám zobrazí interval 15000km viz video níže

Namontujeme zpět hadici sání a můžeme nastartovat, motor necháme pár minut běžet na volnoběh. Pokud nám po nastartování nikde olej nevytéká (zkontrolujte hlavně šroub olejové vany a obal olejového filtru), máme pravděpodobně výměnu oleje úspěšně za sebou. Po vypnutí motoru počkáme asi 10 minut než nám steče olej do vany, zkontrolujeme množství na měrce a podle potřeby olej dolijeme.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Upozornit na
guest
14 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
martin
martin
4 let před

Perfektně popsané. děkuji za rady

František
František
3 let před

Dobrý den.

Na co ten torx T25?

Děkuji

Stano
Stano
3 let před

Super návod vymenil som si olej sám a takisto vynuloval servisný interval.

EDÍ
EDÍ
1 rok před

Dobrý den, má Citroen NEMO 1,4 HDI r.2009 filtr pevnych častic a jaký mot. olej od TOTALU.
Dík.

Tazy
Tazy
1 rok před

A toto hdi 1.4 je 66kw nebo 50kw ???

firrit
firrit
1 rok před

Na intervalu vynulování se mi ukázalo 20000 místo 15000 km …1.4 hdi 50kw

dominik
dominik
11 měsíců před

Co si myslíte? Je lepší měnit olej sám, či radši v servisech 🙂 Nevím totiž jestli to zvládnu sám…

nosac
nosac
8 měsíců před

Seymon, u mého Berlinga je v podstatě stejný způsob výměny oleje roč. 2007. Rád bych doplnil tvůj postup i o mé zkušenosti.
Dělám to v garáži, tak si dávám ješte velkej igelit na zem, vždy ukápne něco i na zem.
Pro jistotu odpojuji baterku, protože když povoluji filtr pohybuji se ráčnou kousek od + polu baterky.
Po vyndání olejového filtru, zasunu do té díry kde byl kolík filtru (na tvé fotce modrá šipka) hadičku a pomocí stríkačky odsaju 0,5dcl ješte starého oleje.
Víčko od filtru vytírám hadrou. Bývá tam starý olej.
Až vyteče olej z vany zvednu auto co nejvíc nabok a do díry po výpustnou šroubu na vaně strčím znova ohlou hadičku do U (aby v tomto tvaru držela priložím k hadičce mědený drát asi 1,5mm a omotám izolačkou, drží to 🙂 ) a odsaju ješte skoro 2 dcl starého oleje, který by jinak zůstal na dně vany kvůli blbému výmyslu výrobce, který udělal zapuštěný šroub ve vaně.

Nejnovější příspěvky

Nejnovější komentáře

Archivy

Rubriky