Palivový filtr po najetí 50000km + mrazy -20°C

0 Comments

Palivový filtr Citroen 1.4HDi

Článek byl naposledy upraven

Výměna naftového filtru u tohoto vozu (Citroen C3 1.4Hdi 50kw r. v. 2004) byla naplánovala až na jaro, ale objevily se menší problémy. Bohužel díky velmi nízkým teplotám (ráno až -20°C) se po několika dnech mrazů dostavil problém. Při jízdě se studeným motorem auto za jízdy cuklo a rozsvítila se kontrolka motoru, spolu s tím se zhoršily i ranní starty. Auto bylo po výměně žhavících svíček, motorového oleje, chladící kapaliny a filtrů až na ten palivový. Chování motoru nám napovědělo a i bez diagnostiky bylo jasné, že bude problém s palivem, proto došlo na výměnu palivového filtru.

Samozřejmě není nad diagnostiku, které nám ukázala chybu v sekci vstřikování, konkrétně nízký tlak paliva (oproti požadovanému tlaku byl poloviční).

Palivový filtr Citroen 1.4HDi

Starý palivový filtr po výměně za nový.

Palivový filtr byl měněn před třemi lety a bylo na něj najeto necelých 50000km, samotného mě zajímalo jak vypadá filtr zevnitř po tomto nájezdu a chtěl jsem zjistit proč došlo k jeho částečnému ucpání.

Po vypuštění nafty z palivového filtru lze obal snadno rozloupnout a rozdělat na dvě části.

Rozpůlený palivový filtr Citroen 1.4HDi

Rozpůlený palivový filtr – vlevo spodní část a vpravo horní.

Ve spodní části vlevo můžeme vidět zašroubovaný předehřev nafty a úplně dole šroub k vypouštění případné vody zachycené ve filtru.

V horní části nám zůstane samotný filtr, ten lze snadno tahem vysunout. Jen je trochu škoda, že nelze měnit jen vložku filtru jako je tomu např. u motorů 2.0HDi.

vlozka filtru

Vložka palivového filtru.

Na první pohled je jasné, že byla dobrá volba ho vyměnit, ale důvod k jeho ucpání byl jiný než zachycené nečistoty z palivového systému.

Detail vložky palivového filtru.

Detail vložky palivového filtru.

Po bližším pohledu jde vidět, že hlavním problémem byl parafin, ten je za normálních teplot součástí nafty, ale při nízkých teplotách se může vysrážet a zacpat naftový filtr jako na obrázku výše. Jediným řešením je tankování ověřené zimní nafty a také vlastní aditivace přísadami snižující bod tuhnutí naft.

V zimním období doporučuji z vlastní zkušenosti aditivovat naftu aditivem X-TREME WINTER Diesel od belgického výrobce XENUM, které je zajímavé nejen pro své vlastnosti, ale také balením, které usnadňuje samotnou aditivaci nafty.

Vlastní aditivace nafty

Pokud budete chtít předejít podobným problémů, tak doporučuji naftu aditivovat některou ze zimních přísad. Důležité je začít s aditivací zimními přísadami ještě před mrazy (když se objeví problémy, tak je už pozdě). Vždy nejprve nalijte aditivum do nádrže a poté natankujte naftu, tak aby došlo k důkladnému promíchání s přísadou. Po přepočtu na peníze se Vám při použití aditiva litr nafty zdraží o 0,30 až 0,50,-Kč, což není, tak závratná částka pokud díky aditivaci předejdete podobným problémům.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Nejnovější příspěvky

Nejprohlíženější příspěvky

Nejnovější komentáře

Rubriky

Archivy