Zkušenosti s motorem 2.0HDi 16V

Poslední aktualizace proběhla 11. 6. 2024 uživatelem admin

V tomto článku bych chtěl popsat mě zkušenosti, ale i obecně známé informace o naftovém motoru 2.0HDi 16V 103kw ve voze Citroen C5 III (X7) kombi.

Představení motoru

Motor 2.0HDi 16V 103kw (RHF) je v podstatě totožný s motorem 2.0HDi 16V 100kw (RHR) jen má jiný systém vstřikování, RHR má Siemens a RHF zase Delphi. Tento motor se začal používát někdy po roce 2004 a z počátku bylo možné ho pořídit i ve vozech bez fitru pevných částic. Ale z pravidla je vždy s FAP filtrem i dvouhmotým setrvačníkem.

motor rhr

Základní informace

označení motoru DW10BTED4
objem 2,0l (1997 cm³)
výkon 103kw (138 koní) při 4000 ot/min
točivý moment 320Nm při 2000 ot/min
materiál bloku motoru hliníková slitina
počet válců/ ventilů 4/ 16
rozvod motoru/ interval výměny rozvodový řemen / 120000km nebo 10 let
systém vstřikování DELPHI– common rail
množství motorového oleje/ interval výměny 5,25l/ 15000km
spotřeba město/ mimo město/ dálnice 7,1/ 4,5/ 5,4
hmotnost 170kg
roky výroby 2004-2015

 

graf rhf
Výkonnostní křivka motoru 2.0HDi 16V.

Plusy motoru

Spotřeba nafty

Samotný motor má udávanou kombinovanou spotřebu 5,4l/ 100km a upřímně není problém jí dosáhnout pokud jezdím cca 40% okrsky, 40% město a 20% dálnici (130Km/h na tempomatu) v jendom až třech lidech v poměrně těžkém autě. V zimě se má spotřeba pohybuje kolem 6 litrů a v létě při ideálních podmínkách i kolem 5.

Výkon motoru

Výkon motoru je dle mého názoru dostačující, samozřejmě výkonu není nikdy dost, ale ani s plným autem lidí a plným kufrem nejsem brzdou provozu. Zároveň je motor při jízdních  otáčkách kolem 2000 velmi kultivovaný a se šestistupňovou převodovkou je to pro mě ideální kombinace. Na šestý převodový stupeň lze jezdit už někdy od 80km/h kdy motor točí něco nad 1500 otáček.

Cena základního srvisu

Pro majitele vozu s motorem 2.0HDi 16V je i menším plusem cena filtrů jelikož jde v podstatě o každoroční servis. Olejový filtr je řešený formou vložky podobně jako u motoru 1.6HDi a jeho cena se pohybuje někde mezi 80-150,-Kč, Vzduchový filtr je standartní obdélník v cenovkách kolem 150-250,-Kč a palivový filtr je opět vložka podobně jako tomu bylo u osmiventilové verze za cca 150-300,-Kč.

Chyby motoru

Co se týče častých závad nebo výrobních nedokonalostí, tak tento motor v podstatě ničím netrpí. Osobně mám na voze najeto přes 260000km a je na něm původní setrvačník, turbo, vstřikovače a jednou byl strojně čištěn filtr pevných částic. Snad jen jako na většině naftových motorl odchází EGR ventily.

Závěr

Z mé vlastní zkušenosti můžu rozhodně tento motor doporučit. Pokud má svou péči tak nemá problém sloužit 500000km a  je to stále poctivý motor se slušným výkonem i spotřebou. Základem je jako vždy nezanedbat pravidelný servis. Osobně používám motorový olej Total Quartz INEO C3 5W-40 5l který měním po 15000km nebo můžete použít olej doporučený výrobcem Total Quartz INEO ECS 5W-30.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *