Poslední aktualizace proběhla 11. 6. 2024 uživatelem admin
V tomto článku bych chtěl popsat mě zkušenosti, ale i obecně známé informace o naftovém motoru 2.0HDi 16V 103kw ve voze Citroen C5 III (X7) kombi.
Představení motoru
Motor 2.0HDi 16V 103kw (RHF) je v podstatě totožný s motorem 2.0HDi 16V 100kw (RHR) jen má jiný systém vstřikování, RHR má Siemens a RHF zase Delphi. Tento motor se začal používát někdy po roce 2004 a z počátku bylo možné ho pořídit i ve vozech bez fitru pevných částic. Ale z pravidla je vždy s FAP filtrem i dvouhmotým setrvačníkem.
Základní informace
označení motoru | DW10BTED4 |
objem | 2,0l (1997 cm³) |
výkon | 103kw (138 koní) při 4000 ot/min |
točivý moment | 320Nm při 2000 ot/min |
materiál bloku motoru | hliníková slitina |
počet válců/ ventilů | 4/ 16 |
rozvod motoru/ interval výměny | rozvodový řemen / 120000km nebo 10 let |
systém vstřikování | DELPHI– common rail |
množství motorového oleje/ interval výměny | 5,25l/ 15000km |
spotřeba město/ mimo město/ dálnice | 7,1/ 4,5/ 5,4 |
hmotnost | 170kg |
roky výroby | 2004-2015 |
Plusy motoru
Spotřeba nafty
Samotný motor má udávanou kombinovanou spotřebu 5,4l/ 100km a upřímně není problém jí dosáhnout pokud jezdím cca 40% okrsky, 40% město a 20% dálnici (130Km/h na tempomatu) v jendom až třech lidech v poměrně těžkém autě. V zimě se má spotřeba pohybuje kolem 6 litrů a v létě při ideálních podmínkách i kolem 5.
Výkon motoru
Výkon motoru je dle mého názoru dostačující, samozřejmě výkonu není nikdy dost, ale ani s plným autem lidí a plným kufrem nejsem brzdou provozu. Zároveň je motor při jízdních otáčkách kolem 2000 velmi kultivovaný a se šestistupňovou převodovkou je to pro mě ideální kombinace. Na šestý převodový stupeň lze jezdit už někdy od 80km/h kdy motor točí něco nad 1500 otáček.
Cena základního srvisu
Pro majitele vozu s motorem 2.0HDi 16V je i menším plusem cena filtrů jelikož jde v podstatě o každoroční servis. Olejový filtr je řešený formou vložky podobně jako u motoru 1.6HDi a jeho cena se pohybuje někde mezi 80-150,-Kč, Vzduchový filtr je standartní obdélník v cenovkách kolem 150-250,-Kč a palivový filtr je opět vložka podobně jako tomu bylo u osmiventilové verze za cca 150-300,-Kč.
Chyby motoru
Co se týče častých závad nebo výrobních nedokonalostí, tak tento motor v podstatě ničím netrpí. Osobně mám na voze najeto přes 260000km a je na něm původní setrvačník, turbo, vstřikovače a jednou byl strojně čištěn filtr pevných částic. Snad jen jako na většině naftových motorl odchází EGR ventily.
Závěr
Z mé vlastní zkušenosti můžu rozhodně tento motor doporučit. Pokud má svou péči tak nemá problém sloužit 500000km a je to stále poctivý motor se slušným výkonem i spotřebou. Základem je jako vždy nezanedbat pravidelný servis. Osobně používám motorový olej Total Quartz INEO C3 5W-40 5l který měním po 15000km nebo můžete použít olej doporučený výrobcem Total Quartz INEO ECS 5W-30.