Řez výfukem italského výrobce MTS

0 Comments

výfuk mts

Článek byl naposledy upraven

Po výměně výfuku na voze Citroen C1 1.0 50kw mě ze zajímavost napadlo rozříznout výfuk a zjistit jak vypadá jeho konstrukce vevnitř.

výfuk mts

Jde o výfuk od italského výrobce MTS, konkrétně o díl číslo 01.90940. MTS výfuky se řadí někde mezi levné výfuky a výfuky kvalitní, jednoduše řečeno jde o slušný poměr cena / výkon. Cena nového výfuku je někde kolem 1000,-Kč, levný výfuk polské výroby seženete asi o 300 – 400,-Kč levněji.

Podle štítku na výfuku byl výfuk z roku 2010 (auto vlastním od roku 2014), takže na autě vydržel 6 let ježdění. Na první pohled tlumič nevypadá až tak špatně, že by si zasloužil výměnu. Důvodem výměny byla urezlá přívodní trubka do tlumiče, kterou můžete vidět vedle výfuku.

řez výfukem mts

Po řezu flexou jsem se dostal pod první stěnu tlumiče výfuku kde můžete vidět jen povrchovou korozi. Už zde můžete vidět slušnou kvalitu, kdy je použita dvojitá stěna výfuku.

výfuk mts vevnitř

Proříznutím druhé stěny se dostáváme do těla výfuku. Na první pohled vše vypadá v pořádku, ale po bližším prozkoumání zjistíme, že má výfuk nejlepší za sebou. Na vnitřní stěně vidíme korozi a usazeniny z výfukových plynů. Skelná vata, která má za funkci absorbovat hluk je také silně “očouzená”.

výfuky mts

Výhodou výfuků výrobce MTS je lisování vnitřních částí, nikoliv svařování, které najdete u levnějších výfuků. Díky tomu  jsou přepážky tlumiče stále na svém místě a nelítaly tak za jízdy po výfuku.

popraskaná přepážka ve výfuku

Bohužel zadní perforovaná přepážka pravděpodobně nevydržela vysoké teploty a také díky vnitřní korozi popraskala. To by mohlo mít v blízké budoucnosti za následky nežádoucí zvuky ze zadního tlumiče.

Shrnutí:

Výfuk si po šesti letech odjezdil svoje a skoro tři roky jsem s ním jezdil ve všech možných režimech jízdy (město, mimo město i dálnice) bez jakýchkoliv problémů nebo zvýšené hlučnosti. Proto bych se nebál výfuky od výrobce MTS doporučit.

Pár rad na závěr

Protože bylo samozřejmě potřeba starý výfuk nahradit, zjistil jsem si několik informací o konstrukci koncových dílů výfuku a podle čeho vybrat nový.

Proč se vyhnout levným výfukům?

Určitě je zajímavé, že jeden a ten samý typ výfuku seženete třeba i za polovinu ceny jiného výrobce. Oba výfuku musí být přeci stejné a odvést tu samou práci, ale často může být opak pravdou.

Někde se samozřejmě nižší cena výfuku musí projevit a to nejen ve kvalitě použitých materiálů, ale i na celé konstrukci. V některých výfucích můžete najít třeba zaškrcenou vstupní trubku, která vytváří v celém výfukovém systému vysoký protitlak. Toto zaškrcení může mít dokonce vliv na výkon motoru a také na celkový zvukový projev.

zaškrcena vstupní trubka výfuku

Levnější výrobci vnitřní části svařují a dost často ne zrovna precizně, takže může dojít k uvolnění vnitřních částí.

svarovana-vnitrni-cast-vyfukuMnohdy se nezabývají ani vnitřní ochranou proti korozi, což má za následky nižší životnost výfuku i když zvenku vše vypadá v pořádku. Ve výfuku dochází ke kondenzaci vody a výfukových par a při jízdě převážně na krátké trasy může ve výfuku zůstávat až několik deci agresivní tekutiny. Samozřejmě nejde všechny výrobce výfuků házet do jednoho pytle, ale od levného výfuku nelze čekat zázraky.

Nevýhody nekvalitních výfuků:

  • zjednodušená vnitřní konstrukce
  • mohou snižovat výkon motoru
  • špatná vnitřní ochrana proti korozi
  • často otravný zvuk ve vyšších otáčkách
  • složitější montáž – občas se stane, že se výfuk liší oproti originálu

Výhody:

  • nízká cena
  • často slušná vnější ochrana proti korozi

Bohužel některé ze zmíněných nešvarů najdete i u výfuků známých značek jako třeba Walker nebo Bosal.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Nejnovější příspěvky

Nejprohlíženější příspěvky

Nejnovější komentáře

Rubriky

Archivy