Poslední aktualizace proběhla 25. 10. 2022 uživatelem admin
Postup je obdobný pro všechny vozy s motorem 1.6HDi 16V (55, 66, 80kw), u Citroenu to jsou Berlingo, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5 a Xsara Picasso.
Celková doba výměny EGR ventilu u motoru 1.6HDi 16V je asi 2 hodiny, pokud jde vše tak jak by mělo. Největší boj může být se zacvaknutím sponky na chladiči nebo s umístěním nového ventilu, kdy máte na šroubech těsnění, které rádo sklouzává.
EGR ventil se nachází na zadní straně motoru vpravo za palivovým filtrem. Proto je nutné demontovat několik dílů, které nám stojí v cestě.
Demontáž EGR ventilu:
Jako první odstraníme hadice sání vzduchu a hadici mezi váhou vzduchu a turbem.
Dále odmontujeme nádobku s brzdovou kapalinou a hadici u vzduchového filtru.
Demontujeme i vzduchový filtr (u Citroenu C4 je potřeba filtrbox nejprve rozdělat a poté až vytáhnout).
Po vycvaknutí palivového filtru z držáku a odpojení hadiček a konektorů už vidíme samotný EGR ventil.
Jako poslední odmontujeme hliníkový držák palivového filtru, který drží na 3 šroubcích.
EGR ventil je k motoru přišroubován dvěma dlouhými šrouby na osmičku klíč a vývod výfukových plynu je připojen k chladiči sponkou. Sponku stačí podebrat šroubovákem a vycvakne se, někdy je problém ji opět zacvaknout zpět, ale mě se to už několikrát podařilo obyčejnými kombinačkami.
Prostor po vymontování ventilu.
Montáž nového EGR ventilu:
Nyní nám zbývá jen namontovat nový EGR ventil, šrouby si očistíme a nasuneme na ventil, na šrouby navlečeme těsnění a usadíme ventil na své místo. Těsnění doporučuji lehce potřít vazelínou aby se přilepilo k ventilu a nezklouzávalo. Oba šrouby jen lehce našroubujeme a budeme se snažit nacvaknout sponku mezi ventil a chladič. Aby se nám to podařilo je nutné vsunout vývod z ventilu do chladiče z tohoto důvodu je lepší šrouby hned nedotahovat.
Po nasunutí přetáhneme sponku, zacvakneme a nezapomeneme dotáhnou i šrouby na ventilu.
Nový EGR ventil na svém místě.
Zapojíme všechny konektory a namontujeme zpět demontované díly. Nový EGR ventil by se měl načíst pomocí diagnostiky.
Zdravim, pokud to tedy dobre chapu, byt bych byl doma schopny si tento EGR ventil sam vymenit, tak bez nacteni diagnostikou mi to bude prd platne?
zž len zaplatíš za diagnostiku
Zdravím Luboši,já si egr měnil sám doma…jen tu sponku zacvaknout je trošku fuška,jen trpělivost a dělal jsem to sikovkama. Svítila mi kontrolka porucha motoru a diagnostika psala egr špatný.Po namontování nového kontrolka zhasla a to byla moje úleva. Takže hodně štěstí.
Ahoj, jednoduchost mě natolik zaujala, že jsem se do toho pustil svépomocně taky. Za hodinu jsem byl u EGRu. Problém nastal s povolením těch 2 dlouhých šroubů. Obyčejným montážním klíčem to nešlo, jeden jsem nakonec povolil, druhý definitivně ne a bohužel se hrany natolik obrousily, že to pak nešlo ani trubkovým klíčem. To místo je extrémně špatně přístupné, nějaké odvrtání nepřichází v úvahu. Musel jsem nasadit flexu 🙁 kterou jsem tam nějak prostrčil. Přesto jsem pak ale pro vyjmutí musel použít hrubou sílu, což mělo za následek deformaci plechové obruby sání chladiče (sponu jsem předtím samozřejmě vyndal). Nové šrouby jsem zakoupil v autorizovaném servisu, kus za 12 Kč. Původní sponu tam pak při montáži nového EGRu nešlo nasadit, přestože sama o sobě byla ok. Znovu jsem šel do autorizovaného servisu, protože jsem věděl, že tu sponu tam mají v trochu „použitelnějším“ provedení – se šroubovacím spojem, bohužel za 420,-Kč. Koupil jsem ji, nicméně po x hodinách pokusů mi nakonec propadla prostorem motoru někam dolů tak hluboko, že jsem ji odepsal. Napojení EGRu na chladič jsem nakonec omotal hliníkovou lepicí páskou a zajistil dvěma obyčejnými sponami na hadice a znovu omotal páskou.
Ještě jeden zásadní problém nastal – při demontáži starého EGRu jsem nedopatřením poškodil plastové kolínko vývodu z vývěvy. Ta hadička tam celou dobu dost překážela – rada: vypojte ji, stačí zmáčnout pojistku a vysunout, jde to snadno, jen je třeba to vědět. Mě to stálo nakonec další 2500 navíc, protože to kolínko se samotné neprodává .. takže i s vývěvou. Výměna vývěvy byla taky „zábavná“ – odlitek bloku motoru nebyl v daném místě adekvátně vybroušený, zjistil jsem, že originální vývěvu při montáži v automobilce zbrousili, aby se tam dostala, tzn. znovu přišla ke slovu flexa, a povedlo se. Alternativou samozřejmě bylo vyměnit jen to poškozené kolínko, ale nechtěl jsem riskovat, že mi ty plastové úchytky prasknou. Suma sumárum jsem kromě celkem 5500 Kč (EGR+spona+vývěva) investoval během několika letních večerů cca 10 hodin své práce, nervů, … a závěr je, že kontrolka poruchy motoru stále svítí. Takže stejně musím do servisu, nevím, jestli se to vyřeší inicializací ventilu, nebo je problém v tom zbastleném napojení na chladič, nebo ještě někde jinde .. Čeká mě STK, takže to spěchá. Z pozice úplného laika bych se do toho znovu nepouštěl, radši bych dal servisu 12.000, aby to bylo bez starostí.
Hodně zdaru 🙂
Je mi 42 let a vždy jsem si po nastudováni své auta opravil sám a ten egr na 1.6hdi mě asi také čeká ale pán mě trochu vyděsil že by poprvé servis?…
Je mozne ze to takto ma aj Fiat Scudo 1,6Hdi 2008rocnik?
z mojho pohladu je ten motor rovnaky a ten egr ventil tiez
Je to dost možné, motor používaly automobilky Citroen, Fiat, Ford, Peugeot nebo třeba Volvo.
Áno je to presne tak isto vyriešené dnes som sa do toho pustil z do pomocou lampy a dostal som sa až k nemu. Problém je ten ze tie srobi nejde ockovym a vydlicovym srobom povoliť skúšal som aj gólu no tie sroby sú veľmi silne. Mal si ten problém aj ty?
Samozrejme ze som skúsil trosku WD40 ale sroby sú pevné. Neviem co stým
Pokud si dobře pamatuji, tak jsem šrouby celkem snadno povolil malou ráčnou.
Menil som na Ford fusion 1.6tdci všetko ok až na tú super spony ktorú som zacvakaval 20min pomocou bliciek.Po montáži na diagnostike vymazanie svietiacej kontrolky motora a všetko ide.
Dnes jsem se pustil do výměny ventilu na Peugota 308 1.6 HDI a měl jsem to za cca hodinu ale vše šlo dost dobre.
Ale odelal jsem i torpédo aby tam byl dobrý přístup, u tu sponu na egru jsem dal za chvilku na první pokus.
Taky jsem si nechal vyměnit Ten EGR a po výměně mě čeká výměna celého motoru – je to o tom kdo to dělá za umělca
Ta práce je hotový očistec, zlaté Toyoty.