Spotřeba nafty Citroen Xantia 2.0HDi 80kw

Poslední aktualizace proběhla 25. 10. 2022 uživatelem admin

Níže najdete tabulku spotřeby nafty vozu Citroen Xantia 2.0HDi 80kw r. v. 2000 s nájezdem cca 320000km.

Po více než roce co mám každý den po cestě benzinovou stanici Tank ONO jsem se rozhodl, že ji vyzkouším i vzhledem k cenám, které jsou většinou nižší minimálně o 1,50,-Kč na litr nafty.

Používaná aditiva do nafty

Vždy jsem byl zvyklý používat aditiva do nafty jak v létě tak i v zimě, dříve jsem používal VIF, ale před několika lety jsem přešel na aditiva od belgického výrobce Xenum DIESEL MULTI CONDITIONER a jeho zimní variantu Xenum X-TREME WINTER DIESEL. Tato aditiva se mi osvědčila u více motorů HDi, kdy se dokonce snížily korekce vstřikovačů i když motor dříve jezdil právě s VIFem. Pokud používáte aditiva do nafty, rozhodně doporučuji vyzkoušet.

Rozhodně se nesnažím jezdit na spotřebu jen ji sleduji. Pokaždé tankuji do plné nádrže a po vypnutí pistole dotankovávám +- 1l nafty na celou částku.


Tabulka spotřeby motorové nafty

Spotřeba nafty v tabulce vždy odpovídá předešlému tankování, např. 11. 4. 2019 jsem natankoval první nádrž na TankONO, ale spálená nafta byla z EUROOIL, tedy spotřeba nafty EUROOIL byla 5,85l/100km.

Datum Množství (l) Ujeto (km) Nafta Aditivum Poznámka Foto Spotřeba (l/ 100km)
1. 22. 3. 2019 59,21 973,7 OPTIMAL bez BIO DIESEL MULTI CONDITIONER 6,08
2. 11. 4. 2019 54,52 931,5 TankONO DIESEL +MULTI CONDITIONER 5,85
3. 3. 5. 2019 42,62 691,7 TankONO DIESEL MULTI CONDITIONER 6,16
4. 14. 6. 2019 55,37 878,7 TankONO DIESEL MULTI CONDITIONER 6,30
5. 12. 7. 2019 55,36 924,2 TankONO DIESEL MULTI CONDITIONER 5,97
6. 25. 7. 2019 54,24 910,9 TankONO DIESEL MULTI CONDITIONER 5,95
7. 16. 8. 2019 44,75 741,6 TankONO

Diesel+aditiv

bez 6,03
8. 9. 9. 2019 53,52 866,9 TankONO

Diesel+aditiv

DIESEL MULTI CONDITIONER 6,17
9. 4. 10. 2019 49,84 862,1 TankONO DIESEL MULTI CONDITIONER bez dálnice 5,78
10. 18. 10. 2019 50,34 774,5 TankONO DIESEL MULTI CONDITIONER dálnice + těžká noha 6,50
11. 8. 11. 2019 49,24 786,4 TankONO

Diesel+aditiv

bez dálnice + hory 6,26
12. 27. 11. 2019 45,15 763,4 TankONO X-TREME WINTER DIESEL 5,95
13. 19. 12. 2019 54,43 844,8 TankONO

Diesel+aditiv

bez 6,44
14. 17. 1. 2020 36,48 573,7 OPTIMAL bez BIO bez pro změnu EUROOIL 6,36
15. 23. 1. 2020 40,9 622,8 OPTIMAL bez BIO bez převážně dálnice 6,56
16. 7. 2. 2020 44,74 684,2 OPTIMAL bez BIO DIESEL MULTI CONDITIONER 6,54
17. 28. 2. 2020 51,90 800,4 TankONO

Diesel+aditiv

DIESEL MULTI CONDITIONER 6,48
18. 20. 3. 2020 33,27 528 TankONO

Diesel+aditiv

DIESEL MULTI CONDITIONER 6,3
19. 20. 4. 2020 37,15 598,6 TankONO

Diesel+aditiv

DIESEL MULTI CONDITIONER 6,2
20. 21. 5. 2020 55,32 864,7 TankONO

Diesel+aditiv

bez 6,4
21. 10. 6. 2020 52,21 903,5 OPTIMAL bez BIO čistič vstřiků 5,78
22. 23. 7. 2020 49,07 807,2 OPTIMAL bez BIO bez 6,08
23. 10. 8. 2020 56,94 940,7 EKONA bez BIO nová č. s. 6,05
24. 28 .8. 2020 48,96 819,6 EKONA bez BIO 5,97
PRŮMĚRNÁ SPOTŘEBA L/ 100KM 6,17

Palivový filtr a nafta TankONO

Níže můžete vidět fotky pořízené po výměně palivového filtru, který přefiltroval přes 500l nafty natankované jen a pouze na benzinové stanici Tank ONO většinou v kombinaci s aditivem.

U TankONO tankuji převážně pokud je rozdíl mezi ONO a Eurooil alespoň 2,-Kč na litr nafty, pokud je rozdíl menší, úspora je minimální a volím radějí Eurooil bez biosložky.

Můj závěr s TankONO

Po necelém roce tankování nafty převážně na TankONO, mám (i díky více informací od známých, kteří na ONU tankovali) ucelený názor na jejich paliva. Jen dodám, že se kvalita může lišit u jiných čerapcích stanic a rozhodně může mít někdo úplně jinou zkušenost. Osobně mě hlavně přestalo bavit stát ve frontě na levnou naftu s tím, že člověk ušetří pár korun, pokud najezdíte jako valná většina za rok 10-15 000km, tak při spotřebě 6l/ 100km ušetříte oproti naftě z Eurooil bez biosložky asi 1000,-Kč za rok (pokud si spočítáte veškeré náklady z provoz auta za rok, tak jsou to drobné).

Co se kvality nafty týče, je s obyčejným Diselem chod motoru hrubší s o něco menším nájezdem oproti Eurooil (tím se také snižuje zdánlivá úspora). S Dieselem+ jsem nepozoroval zásadní rozdíl oproti naftě z Eurooil (v zimě jsem se ONU vyhýbal). Benzin jsem na ONU bral párkrát a nikdy nebyl problém, ale znám více lidí z okolí, kteří zde tankovali pravidelně a začali se objevovat problémy typu: nepravidelný chod, horší starty, nižší výkon i horší emise. Vždy pomohlo benzin aditivovat, vyjezdit a natankovat jinde. Nedávno se mi dostala informace, že je problém v čistotě nádrží na konkrétní čerpačce, který asi zatím nikdo neřeší.

6 odpovědí na “Spotřeba nafty Citroen Xantia 2.0HDi 80kw”

  1. Blogere díky. Já jsem podobný magor. Mám VW T4 r.v. 2002 najeto cca 700.000 km , po gnerálce motoru. Testuji také cca 2 roky. Jezdím trasu Písek Tábor , což je zhruba 100 km . Extra adetiva nepoužívám . Zajímá mě jako každého spotřeba , výkon a hlučnost ( u starého diesla důležtá nebo ohluchnete ) dodávky. U každé pumpy z jedné pumpy beru vždy 3 krát .

    Výsledky na 100 km :

    Tank Ono Podolí , cena cca 24,50kč … spotřeba 7.7 litru suvereně nejnižší , auto ale moc netahne . Optimalní rychlost vůči snesitelné hlučnosti cca 80 km / hod

    EuroOil Optimal Písek Hřebčinec diesel cenna cca 27,.2 kč … spotřeba 8,2 litru otimální rychlost vůči nesitelné hlučnoti 90 km / hod . Auto oproti tankování na Onu jede . Rychleji jde do otáček.

    Shell Diesel Tábor , výkendová akce 26,9 kč .. spotřeba 7,9 litru auto má pdobné vlastnosti jako u tankování na Eurooilu . Snesitelná hlečnost vůči rychlosti je 94 km / hod

    Shell Písek v– Power nitro plus cena 30 ,9 kč – auto sice jede , ale více méně stejně jako na neprémiové palivo od Shellu . Spotřeba však těsně pod 9 litry , jednoznačně zklamání. Snesitelná hlučnost vůči rychlosti je 10 km / hod

    OMV Maxx Motion Písek výpadovka na Tábor . Spotřeba 8,38 litru , jednoznačně nejlepší jízdní vlastnosti . Snesitelná hlučnost motoru vůči optimální rychlosti při zhruba stejné decibelové úrovni zhruba 108 km / hod

    EuroOil Optimal Diesel plus s adetivy , Malšice u Tábora . cena 29,10 kč . Spotřeba 8,1 litru .Auto jede . Snesitelná hlučnost ryhlosti je 106 km / hod

    Benzina diesel Tábor cena akční víkendová 26,9 kč , spotřeba 8.28 , stejná hlučnost při optimální rchloti 88 kč / hod . Auto jede podobně jako na Shell , ale je hlučnější

    Benzina Veva Diesel , Tábor v akci 28,9 , spotřeba 8,1 hlučnost při stejnéých otáčkách v rchlosti 110 km / hod

    Závěr . Prémiové nafty mají vyšší spotřebu za cenu nižší hlučnosti . Poměr výkon cena vychází nejlépe obyčejná nafta u Shellu , ale musíte tankovat v Táboře o víkendu , kdy je levnější . Nejlepší jízdní vlastnist OMV Maxx motion. Poměr výkon cena , hlučnost jednoznačně Verva .

    Takže dál tankuji na ONU , oželím rychlost , výkon , ale jezdím nejlvněji . Je to také proto , že má ONO výtoč. Jihočeši prémiové nafty moc nekupují , zřejmě i víc pění . Ale na jihu Čech se prostě prémiovky do staré dieselové legendy prostě nevyplácí. Zatím jsem zvolil kompromis a jezdím na ONO s adetivy za 25.9 za litr …. Na delší cesty vezmu v Táboře při víkendové akci obyč Shell. Když si chci užít jízdu vezmu opět ve víkendové akci v Táboře Vervu na Benzina kartu , kde odečtou korunu z litru

    Jan Pyroman Hus – Houska

    1. Díky za komentář, taky ze zajímavosti sleduji chování aut na určitou naftu sleduji více méně u 3 aut s různými naftovými motory (1.4HDi, 1.6HDi 16V a 2.0HDi) a vidím to v podstatě stejně, s prémiovou naftou jsou motory vždy klidnější a spotřeba více méně podobná jako S TankONO (beru jen Diesel+).

      Pokud jezdím každodenní trasu cca 40km. která je převážně mimo obec stále +-100km/h, tak nepozoruji změnu ve výkonu, na výlety po dálnici případně do kopečků raději volím Eurooil.

      Momentálně jsem narazil na soukromou čerpačku kde mají naftu bez biosložky a cenově vychází ještě o něco levnějí než Diesel+ u TankONO (je přímo u hlavní cesty a lidi se tam rychle naučili jezdit), tak jsem zvědavý na spotřebu, motor se zatím chová podobně jako s Eurooil bez bio. Přidávám tedy aditiva hlavně kvůli mazání palivového systému.

      1. Omylem jsem natankoval 7 litru benzinu verva 100 do 80 litru verva diesel , doplnil aditiva vif 500ml kvůli stabilizovaní nafty auto startuje na brnk,přestalo kouřit ,zvýšila se akcelerace,spotřeba klesla o jeden litr . Tankuji dvakrát plnou verva diesel jednou půlku na ono . Druhé auto pouze ono , ztrácí výkon kouři ,hlučný chod motoru, když jsem auto koupil byl to nejtišší motor 3,0 D m50 od bmw co jsme slyšel tak krásné ,teď po roce zní otřesně prestavam na ono tankovat , ovšem mycí box super myčka taky

  2. Tak abych se zapojila. Tankuji ve 100% u Ono a z toho v 99% u jedne a te same pumpy.
    Mam fabku 3 gen. 1.4tdi a co myslite, ze se stalo? Odesly vstriky a vysokotlake cerpadlo. Nechala jsem se odtahnout do servisu, kde byla i ve zbyle nafte v nadrzi potvrzena voda..

    1. Pokud tankujete jen u Ona, tak je jistota naftu aditivovat například VIFem, ale osobně bych tam pravidelně netankoval s autem mladším než 10 let.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *